به گزارش قدس آنلاین، جواد شیخ اکبری روز گذشته در نشست هم اندیشی شورای معارف سیما و نهادهای فرهنگی برای مراسم اربعین و مناسبت های دهه آخر ماه صفر با تجلیل از تلاش های مدیران و برنامه سازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما ویژه برنامه های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته اند.
وی با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو (اربعین حسینی و دهه آخر صفر) و ادامه یافتن شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم کند که مردم ضمن استفاده از برنامه های معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم های مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.
حجت الاسلام روحالله حریزاوی، قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیت های ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود.
حجتالاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر این که جریان سازی اربعین را سازمان صدا و سیما انجام داده، افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات، اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانه ای اربعین را بایستی به صدا و سیما واگذار کنیم. همچنین معرفت افزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه می توان نهادینه کرد. امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین، "الحسین سفینه النجاه" است.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی به تشریح برنامه های آستان رضوی برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت. همچنین در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکه های سیما نقطه نظرات خود را در خصوص ویژه برنامه های اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.
نظر شما